dimanche 20 décembre 2009

Zima/L'hiver

Zima we Francji… tak się świątecznie zrobiło jak w czwartek spadł śnieg. Tylko zaskoczyło mnie to ze Francuzi są tacy zapobiegliwi… zaczęło śnieżyć nad ranem w czwartek wiec prewencyjnie nie wyjechaly autobusy szkolne i w rezultacie w Epernon nie było chyba z połowy uczniów… zreszta nauczycieli tez sporo brakowało. Ale ok., boją się o dzieci to rozumiem ale większe zdziwienie mnie spotkało jak wróciliśmy po pracy z Epernon do Chartres i zobaczyłam ze nie kursuje żaden autobus miejski… zawieszono profilaktycznie wszystkie linie… to już jak dla mnie przesada zwłaszcza ze nie było duzo śniegu… na jezdni prawie wcale …ok., ja rozumiem ze jak gadałam z Francuzami to mi mówia ze u nich tutaj rzadko pada śnieg, tak z reguły pare dni w sezonie i nie są przygotowani wiec wolą nie puszczac autobusów a nie mimo wszystko wydaje mi się ze przesadzają. W Krakowie zamiecie, zawieje śnieżne widziełam ale nigdy z tego powodu nie zawieszli całej komunikacji miejskiej…A propo tego rozbawiło mnie zdanie mojego wpółwlontariusza. Bo na pytanie Cyrielle czy nie został anulowana lub przeniesiony termin mojej podrózy do Polski autokarem z powodu pogody, Diego odpowiedział: nie bo to przecież autokar i przewoźnik z Polski:)genialne:). No własnie we wtorek jade na święta do rodziny… autokarem… jakieś 25 godzin jazdy… tak to jest jak się nie kupi biletu lotniczego wczesniej kiedy ceny są jeszcze rozsądne… ale jakos podróż przeżyje, zawsze to nowe doświadczenie :)
A pzrzed świetami co jeszcze u mnie? W piątek jedliśmy w super drogiej restauracji obiad pożegnalny Cyrielle… nam stawiał Szef:) nie spodziewałam się ze na wolontariacie takiego burżujskiego życia zasmakuje:) a dziś kierunek Paryż- wielkie zaskoczenie- w zespole architektonicznym Luwru jest galeria handlowa… a i jeszcze w czwartek robiliśmy (ja, Diego i Eri)crepes na mieszkaniu- fanie to wyglądało jak po kuchni krzątali się nasi Francuzi i patrzyli jak trójka cudzoziemców robi tradycyjne danie francuske:).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire