mercredi 17 mars 2010

Paris avec Jean Marc

W piatek wrocilam o 19h z Bretanii i poszlam z Eleftheria i Diegiem na spotkanie tupperware do Cyrielle. Zabawny jest ten moj wspolwolontariusz, ma taka rewelacyjna orientacje w przestrzeni ze gdziekolwiek nie jestesmy to nie potrzebuje mapy zeby zgadnac jak isc, nie wiem jak on to robi... jest tylko jeden wyjatek... Chartres, nie wiem co zakloca jego orientacje w tym malutkim miasteczku bo to juz drugi raz jak szlismy do Cyrielle i drugi raz sie zgubilismy... ja wskazywalam dobra droge ale ja nie mam zadnej orientacji wiec uznalam ze moze jednak sie myle...Ale niewazne... spotkanie jak spotkanie, takie telezakupy mango w domu. Produkty tupperware to przedmioty do kuchni. Przychodzi sprzedawca do domu, robi w twojej kuchni danie uzywajac naczyn tupperware, potem o nich opowiada i zbiera zamowienia. Przedmioty dosc drogie ale z tego co sie dowiedzialam to tu niemal w kazdym domu sie ich uzywa bo takie trwale ze przechodza z pokolenia na pokolenie.
A w sobote bylismy caly dzien z Jean Marc i wspolwolontariuszem w Paryzu. Widzielismy Cite de l’Architecture, to jest muzeum gdzie sa rekonstrukcje fragmentow zabtkow francuskich. Bardzo wierne, naturalnych rozmiarow. W sumie sprytnie pomyslane, na wypadek gdyby orginal ulegl zniszczeniu. Bylismy tez na dachu dworca Montparnasse i kolo budynku glownej siedziby Unesco (niestety kolo bo wejscie jest zabronione). Jadlam tez kolejne danie typowo francuskie ale nie mam pojecia jak sie nazywalo...:).
Wczoraj Aurelie nam przeslala kolejne dwa artykuly prasowe o nas. Zaczynam byc taka lokalna Paris Hilton wolontariatu, jestem tu w miescie znana z tego ze jestem znana a nie ze cokolwiek tu robie... No wlasnie co tam w pracy... na nadmiar zajec nie narzekam...ale ja zawsze potrafize sobie cos zorganizowac, np. wczoraj caly dzien planowalam swoj urlop:), co by tu zwiedzic we Francji, kiedy i jak najtaniej:). Nie ma to jak pozyteczne wykorzystanie czasu w pracy. I co wymyslilam? Ze przyszly weekend wyruszam sama gdzikolwiek bo jak gadalam z roznymi wolontariuszami to kazdy mi mowi ze czesto podrozuje sam. Ja nie mam wcale zmyslu orientacji i zawsze zwiedzalam z kims, albo odwrotnie... moze to wlasnie przez to ze zawsze chodzilam z kims i nie musialam myslec nad droga to moj zmysl orientacji zanikl.... podobno narzady nieuzywane zanikaja:)... tak wiec musze sie wybrac gdzies samotnie zeby go na nowo przywrocic:)


Paris avec Jean Marc

Le vendredi je suis revenue de Bretagne et à 20h je suis allée avec Eleftheria et Diego chez Cyrielle pour la réunion tupperware. C’était bon voir comment est organisé une réunion comme ça mais les produits étaient super chers… Je sais qu’ils sont chers car c’est le prix de la qualité. On peut les trouver dans bcp de maisons en France car ils passent de génération en génération mais en tant que volontaire je ne peux pas me permettre d’en acheter.
Le samedi nous sommes allés avec Jean Marc à Paris. Il est incroyable, il a bcp de travail et quand même il a le temps pour se rencontrer avec nous. Nous avons visité La Cité de l’architecture et du Patrimoine. Il y a là bas les maquettes et les moulages reproduisant les parties de monument français. C’est une bonne idée de faire un musée comme ça. Nous sommes allés aussi à la toit de la gare Montparnasse où il y a le jardin (!) et nous sommes passés à côté du bâtiment de l’UNESCO. Malheureusement l’entrée est interdite.
Hier, Aurélie nous a envoyé deux articles sur nous qui sont apparues dans la presse. Je me sens comme locale Paris Hilton, ça veut dire je suis célèbre à cause que je suis célèbre pas à cause de ce que je fais ici. Et mon travail…je ne peux pas dire que j’ai bcp de travail… :) mais je toujours peux m’organiser quelque chose à faire… par exemple hier tout la journée je m’occupais de projeter mon congé et les excursions en France :) c’était une très bonne utilisation de temps de travail :) et ce que j’ai inventé ? Le weekend prochaine je pars seule à n’importe quelle ville… je ne veux contacter personne pour aller avec moi car quand je parlais avec bcp d’autres volontaires, ils m’ont dit qu’ils très souvent voyageaient seuls et utilisaient couchsurfing. Moi, je préfère voyager avec quelqu’un mais cette fois je veux voir comment je peux me débrouiller toute seule en France et aussi je veux exercer mon sens d’orientation dans l’espace… car je n’ai pas du tout de sens d’orientation, je peux aller 10 fois la même route et ne pas la connaître :) donc c’est pour ça je toujours voyageais avec autres personnes… mais attend, peut être c’est l’envers, ça veut dire je toujours allais avec les autres donc j’ai perdu mon sens d’orientation…on dit que les organes non utilisée disparaissent :)…

1 commentaire:

  1. Jesli poszukujesz towazysza podrozy to ja zglaszam sie na ochotnika ;)

    w kwietniu planuje pobyt w Paryzu 02-07 gdybys w tym czasie wybierala sie akurat do Paryza, bo z Twoich wpisow widze, ze czesto tam bywasz, to daj znac :)

    RépondreSupprimer