mercredi 24 février 2010

Kiedy sie naucze zeby nie zostawiac pracy na ostatnia godzine?

A dzis ogromnie zmeczona. Ale z wlasnej glupoty. Byl pomysl zebysmy skontaktowali sie z dzialem komunikacji Conseil general zeby zapytac czy mozemy publikowac artykuly na stronie Conseil o naszym wolontariacie. Wiec umowilam spotkanie na dzis- srode z dyrektorem dzialu. Tylko dobrze by bylo przyjsc juz z jakims artykulem. Mialam caly zeszly tydzien na jego napisanie a zabralam sie to tego w ten poniedzialek... sama wiec jestem sobie winna ze pisalam go do 3 nad ranem po czym jak wyslalam do Aurélie do poprawienie bledow to poddala mi pomysl zeby go rozbudowac wiec we wtorek tez siedzialam do glebokiej nocy. Nie moglam go napisac w dzien bo mielismy spotkanie z gabinetem prezydenta CG w sprawie organizowania obchodow Dnia europy. Takze dzis jestem potwornie niewyspana. A i co sie okazalo, spotkanie dot. artykulu zostalo przeniesione na piatek wiec niepotrzebnie siedzialam w nocy. Ale z drugiej strony dobrze bo nie mialam poprawionej tej drugiej czesci artykulu i bym swiecila oczami przed dyr komunikacji ze z bledami mu tekst przynioslam. A i tak szczerze to zmeczona jestem tez przez to ze dzis caly dzien z Coneil general des jeunes (CGJ) Nie wiem w sumie czemu ale jakos nie bawi mnie branie udzialu w tym. Tak przypomne ze CGJ to jest to taka rada miasta mlodych (50 uczniow college) a w rzeczywistosci taki teatr jednego aktora. Show Fabienne, ktora dyryguje dzieciakami... Rano pracowalam z grupka uczniow nad zrobieniem zdjecia na konkurs UE. „Co euro znaczy dla ciebie”. A po poludniu z inna grupa poszlismy do COMPA (muzeum rolnictwa) robic zdjecia do naszego komiksu na temat rozwiazywania konfliktow. Podczas opststniej sesji CGJ tez bylismy w Compa i wymyslilismy konflikt miedzy krajami. Zabawny byl motyw jak robilam zdjecia wojny- chlopcy- zolnierze a bron... recznik papierowy to byla bazooka a wieszaki na ubrania- karabiny... nie ma co pelen profesjonalizm... wygramy jak nic:). Jakby nie patrzec nawet ciekwe zajecia ale mimo wszystko bez entuzjazmu podchodze do tego.Ale chyba nie tylko ja... Fabienne zapytala sie uczniow, przed pojsciem do Compa czego dotyczy ich komiks nad ktorym zaczeli przeciez juz pracowac podczas ostatniej sesji. I sie okazalo ze jet to za trudne pytanie... bo niektorzy z nich nawet nie wiedzieli gdzie byli tamtago dnia... cay w Compa czy zostyali z Fabienne w Sali obrad... bez komentarza.


Quand j'appendrai de ne pas reporter le travail à la dernière heure?

Aujourd’hui je suis énormément fatiguée. Mais c’est à cause de mon flemme. Il avait une idée de nous contacter avec le service de communication du CG pour demander de la possibilité de mettre les articles sur notre volontariat sue le site Internet du CG. Donc j’ai fixé le rdv avec le directeur de com. Le mercredi à 11h. Mais il fallait préparer un article. J’avais tout la semaine précédente pour le faire mais je me suis mise au travail le lundi... je l’écrivais jusqu’à 3h du matin… et le mercredi Aurélie m’a conseillé d’écrire encore une partie de mon article. L’après-midi j’avais un rdv avec Aurélie et le cabinet du Président du CG donc il m’est resté un soir et la nuit pour écrire… En effet le mercredi matin j’avais tout l’article mais j’ai appris que la réunion est reporté au vendredi… Donc il n’était pas nécessaire que j’aie bossé dans la nuit…
Et je dois dire honnêtement que je suis fatiguée aussi à cause de fait que tout la journée j’ai passé avec CGJ. Le matin nous avons pris la photo pour le concours de l’EU concernant l’euro. Et l’après-midi avec la partie des jeunes nous sommes allée au COMPA pour finir faire notre bande dessine sur le sujet du conflit, que nous avions commencé à faire pendant la dernière session. Mais je fais l’impression que la personne la plus motivé dans le CGJ est Fabienne qui gère les réunions. Le matin avant d’aller au Compa elle a demandé les jeunes de quoi parle leur bande dessinée qu’ils avaient faite pendant la dernière session. Et il s’est avéré que c’était une question trop difficile car certains d’entre eux avaient des difficultés même à se rappeler où ils avaient été ce jour-là, au Compa ou à l’hémicycle du CG... La discussion avec un jeune…
Fabienne : Es-tu allé au COMPA?
Jeune : Je crois…
F : Tu crois ou tu es sur ?
J : eeee je ne sais pas, je ne suis pas sur .
Sans commentaire.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire