vendredi 26 février 2010

Com

Caly tydzien pracowiy. Po meczacych trzech pierwszych dniach wczoraj caly dzien w college w Epernon. Rowniez pracowicie ale przyjemnie. Swietnie sie czuje w tej szkole, taka zadomowiona. Dzieciaki super, mam kontakt dobry ze wszystkimi, dyrekcja , nauczycielami, kucharzami na stolowce, paniami sprzatajacymi. Dzis spotkalam kazdego z tej grupy i nie bylo tak ze sie minelismy nie zamieniajac choc paru zdan. Strasznie to sympatyczne. A w klubie naszym male urwanie glowy. Ciezko jest zajac sie wszystkimi naraz:) a kazdy ma jakies pytania do mnie. Jestesmy teraz w trakcie czytania i nagrywania bajek na komputer (a potam na cd) i jednoczesnie ukladania pytan do gry nt. Europy. A zwazywszy na to ze te mlodsze dzieci nie umieja nawet zapisac pliku na dysku wiec jest co robic, nie wspominajac o tym ze maja tez duzo pytan nie zwiazanych z tymi akcjami, zeby tylko pogadac. A ja sama dzis:) Diego jest od poniedzialku na szkoleniu w Sommieres. Ale dla mnie to zaden problem:), uwielbiam gadac z tymi dzieciakami. Z reszta to nie pierwszy raz kiedy jestem sama.
A dzis spotkanie w dziale komunikacji CG w sprawie mozliwosci opublikowania mojego artykulu (tak , tego nad ktorym siedzialam dwa razy do pozna w nocy:). Zamiast z dyrektorem jak bylo przewidziane spotkalam sie z mega przystojnym Maximem i Cécile. Cyrielle, moja koordynatorka przed umowieniem spotkania nawet mi mowila zebym lepiej calego artykul nie pisala bo moga w ogole odmowic publikacji a poza tym ciezko bylo mi sie umowic z nimi na spotkanie, pare maili wyslalam, dzwonilam, potem przelozyli spotkanie wiec myslalam ze faktycznie nic z tego moze nie byc.A tu mila niespodzianka. Maxime zaproponowal nawet ze zrobi stala rubryke na stronce CG w dziale miedzynarodowym i jak cos napisze to zebym im przyniosla to bez problemu zamieszcza. A to troche pracy im przysporzy bo ja im tylko tekst w wordzie dostarczam a oni sie cala grafika zajmuja wiec tym bardziej dziwna ze sie tak chetnie zgodzili. Jak tu nie kochac Francuzow:)
A dzis jeszcze na obiad do naszej kuchni w maison d’education gdzie mieszkamy przyszlo chyba z pol l’IUFM. To znajomi smerfow, tzn. tak my cudzoziemcy nazywamy dwie Francuzki ktore z nami mieszkaja - po urodzeniu dostaly imiona Aurélie i Emmenuelle. Po 5 miesiacach mieszkania razem w dalszym ciagu nie wiem ktora jest ktora. To samo to juz swiadczy o stopniu naszego zaprzyjaznienia:). Tzn. nie ma zadnego konfliktu tylko sa mi one obojetne totalnie.

Com
Toute la semaine est travailleuse. Après trois premiers jours assez fatigants, hier tout la journée à Epernon. Ce jour étaient aussi occupé mais agréable. Je me sens très bien dans cette école comme si j’en faisais partie. Les élèves sont super, j’ai un contact avec tous, la direction, les profs, les personnes qui s’occupent d’entretenir l’école, le personnel de la cuisine. Hier, j’ai croisé les représentants de tous ces groupes et j’ai parlé avec chacun. C’est très sympa :). Et dans notre club beaucoup de travail surtout pendant première heure. Nous sommes en train d’enregistrer les contes et inventer les questions pour le jeu sur Europe. Et vu que les plus petits ne savent même pas comment enregistrer les fiches il y a le travail, en ne mentionnant pas qu’ils posent beaucoup d’autres questions qui ne sont pas forcément liées avec les actions. Et j’étais seule car Diego est parti à Sommières pour son séminaire à mi-parcours. Mais pour moi, pas de problème, ce n’est pas première fois quand je suis seule avec le club.
Aujourd’hui j’ai eu un rdv avec le service de communication concernant la possibilité de mettre les articles sur notre volontariat sur le site du CG . Au lieu d’voir la réunion avec le directeur comme prévu, je me suis rencontré avec Maxime (très, très bel homme :) et Cécile. Il était assez difficile de fixer un rdv, j’ai envoyé des mails, j’ai appelé, ensuite le rdv a été reporté dons je pensais que probablement ce n’aie pas été facile d’obtenir une permission de mettre les articler sur le site du CG car ils sont si occupé même pour se rencontrer. Mais une surprise. Ils étaient d’accord sans problème. Maxime a même proposé de faire une rubrique fixée concernant notre volontariat et quand nous leur aurons envoyé les articles ils les publieront. Et après certains gens sont étonnés quand je dis que je suis ravie par le comportement des Français. Comment je peux dire que les Français ne sont pas sympas quand la plupart des gens sont si gentilles envers de moi.
Et aujourd’hui, le midi, dans notre cuisine dans la résidence déjeunait la moitié de l’IUFM… C’étaient les amies de deus Françaises qui habitent avec nous : Amélie et Emmanuelle. Après cinq mois de cohabitation je ne sais pas qui est qui. Ça montre le niveau de notre amitié…

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire