mercredi 11 novembre 2009

Małe rzeczy a cieszą…

Wczoraj mieliśmy spotkanie w szkole Mathurin Regnier podczas którego prezentowaliśmy nasz klub europejski przed delegacjami klas.... te dzieciaki naprawdę były zainteresowane, tzn. wiadomo ze nie wszyscy, widziałam takich co ziewali:) ale ogólnie dużo osób chętnych było do zapisania się do klubu. Więc zapowiada się super. Szczególnie fajny był jeden chłopczyk, który zadawał mnóstwo pytań:). A i rewelacyjne uczucie kiedy dyrektor mówił dzieciom ze to dla nich jest zaszczyt ze mają możliwość poznania nas (mnie i Diega) i ze na 50 collegow w departamencie my z Diegiem działamy tylko w dwóch wiec dla dzieciaków w tym collegu to wyróżnienie ze mają możliwość nas poznać i ze nie powinni zmarnować tej szansy:) Wow, poczułam się jak jakaś ważna osobistość:).
Tak samo bardzo miło się poczułam jak Jean Marc z college w Epernon wysłał mi link do strony szkoły i na głównej stronie jest m.in. flaga Polski jest też info, że w czwartek będzie na stołówce podawany obiad polski i na stronce jest menu z tego dnia w języku polskim- przetłumaczyli pewnie za pomocą translatora Google ale bardzo fajnie ze się postarali:). A i na a korytarzu w tej szkole obok flagi UE wisi też flaga Polski. Domyślam się, że jest to pomysł Jean Marc który widać, ze szczerze się cieszy, że jesteśmy w jego szkole. (Jean Marc nie jest dyrektorem tylko nauczycielem ale baaardzo aktywnym). Takie małe akcenty a cieszą bardzo:).
A co mnie nie cieszy… praca z moim współwolontariuszem…nie będę pisać nic więcej bo bym musiała spędzić cały dzień na opisaniu wszystkiego co mnie w nim drażni a naprawdę jest co opisywać… ok., ja również idealna nie jestem ale jeśli ktoś zachowuje się jak przedszkolak, jest kompletnie niedojrzały emocjonalnie, zakochany w sobie do granic możliwości a do tego wiecznie niezadowolony ze wszystkiego i wszystkich w około to naprawdę ciężko się pracuje i przebywa razem… dobra, musiałam to napisać:) ale już nic wiecej nie dodam:)


Petit choses qui me rendent heureux

Hier, Il y avait la reunion au college Mathurin Regnier et nous avons presente notre club Europe devant les delegations des classes. Les eleves etaient vaiment interesses. Pas tout le monde- j’ai vu les personnes qui ont bâillé :) mais en general il y avait beaucoup de jeunes qui voulaient s’inscrire au club. Donc c’est super ! Et je me sentais formidable quand le principal a dit aux eleves qu’ils auraient du etre contents que nous (moi et Diego) etions avec eux, que nous etions presents seulement dans deux colleges sur 50 donc la possibite de nous connaitre etait une grande chance pour eux et qu’il devaient profiter de ca. Je me sentais comme VIP :)
Je me suis sentie si agreable aussi quand Jean Marc m’a envoye un lien du site Internet du college et sur le page d’acueil j’ai vu le drapeau polonaise et l’autre site sur lequel se trouve une info que le jeudi il y a le dejeuner polonais et le menu sur ce page a ete ecrit en polonais- c’est tres gentille :) Et dans le college, dans le couloir a cote de le drapeau de l’UE il y a le drapeau polonais. Je suppose que c’est une idee de Jean Marc, je vois qu’il est vraiment content de notre presence au college. Ce sont les petit choses mais ils me font plaisir.
Et ce qui ne me rend pas contente...c'est le comportement de mon co-volontaire...il est injuste envers moi. Hier, j’ai fait une petit erreur car j’ai compris mal qch et il m’a fait une grande querelle... c’etait une betise et il a traite ca comme enorme affaire, enorme problem. Il m’a dit que je ne comprennais RIEN francais, mais ce n’est pas vrai... De plus, pourquoi il ne peut pas comprendre que je viens ici pour ameliorer mon francais, et c’est normal de faire des erreurs, personne n’est parfaite. Seulement celui qui ne travaille pas ne fait des erreurs... mais il ne comprend ca... beaucoup a ecrire mais je finis.

Et aujourd'hui nous sommes la fete nationale de Pologne- la commemoration de regagner l'independance. Apres 123 ans de dependance nous sommes devenus de nouveau libres en 1918. Pour cet occasion j'ai arbore le drapeau polonais dans ma chambre. Oui, je suis patriote:)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire