vendredi 27 novembre 2009

PRZYJEMNY DZIEŃ W EPERNON

A w czwartek kolejne spotkanie naszego klubu w Epernon. Rewelacyjni są, tacy chętni, aktywni, otwarci. Przyjemnie uczucie jak widzę z jakim entuzjazmem przygotowują pytania do gry którą im zaproponowałam i robią kartki z życzeniami:). Aż trudno w to uwierzyć bo to nie są uczniowie- kujonki, nie!, rozrywkowi, zabawni ale jednocześnie chętni do pracy i bardzo dobrze wychowani, (powtarzam im, szczególnie tym najmłodszym, że nie jestem żadna Pani tylko Justyna:). Nie wiem jak to możliwe żeby w jednym collegu znalazło się tyle takich cudownych dzieci… nie przesadzam! A przecież to nie jest żaden elitarny college, tylko normalna szkoła na wsi. A i podczas klubu sesja zdjęciowa do artykułu o nas, który pojawi się w lutym w gazecie. Dosłownie sesja… Zdjęcia w sali, w plenerze, z koordynatorkami, z uczniami… Dużym plusem tego ze pracujemy w dość niedużych miejscowościach jest to ze stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni,:), co normalne. Był już o nas artykuł na stronie internetowej CG, inny w gazecie przed naszym przyjazdem informujący ze przyjeżdżamy, kolejny w gazetce CGJ rozsyłanej do wszystkich college’ów, dziś Jean Marc powiedział zebyśmy przygotowali stronę internetową o każdym z nas osobna, która będzie dołączona do strony college’u bo rodzice uczniów chcieliby wiedzieć kim jesteśmy, jesteśmy zapraszani na obiady z burmistrzami, radnymi z regionu bo chcą nas poznać. Powiem nieskromnie ze takie zainteresowanie mi się bardzo podoba:) Jean Marc żartował ze niedługo będziemy autografy rozdawać:) i że skoro tak się nami wszyscy interesują to powinni nam zrobić zdjęcia na tle Katedry i umieścić je na ogromnych bilbordach w centrum miasta:) Ale z kolei zaletą większych miast jest to że jest tam więcej wolontariuszy. W Chartres jesteśmy tylko we dwoje a np. w Orleanie jest 7 wiec mogą organizować imprezy, zwiedzanie w większym gronie… no cóż cos za coś, nie można mieć wszystkiego. Ale ja jednak z moją próżnością:) wolę Chartres:).

AGREABLE JOUR A EPERNON

Le jeudi, le Club Europe à Epernon... Les jeunes sont formidables... très ouverts et actifs. Ils s’engagent dans toutes les activites proposés par nous. Mais je dois souligner que ce ne sont pas des potasseurs qui aiment piocher tout le temps, non !, Ils sont gai et joyeux et meme temps prompts (prêts) et aussi tres bien cultivés. Je ne sais pas comment est-il possible que dans un collège ont été reunis tant des merveilleux élèves. Je n’exage pas !:) je suis seulement impressionnée par leurs personnalités et comportement.
Et aujourd’hui nous avons la session photographique pour une annonce de presse qui va apparaître dans les journal interne du CG au mois du février. Trop beaucoup de photos... Nous travaillons dans des villes pas grandes donc c’est normal que nous devenons de plus en plus reconnaissables :). Je vivais 20 ans en Pologne dans une petite ville donc je sais que dans les villes comme celle-là presque toutes le monde sais tout et se connait. Il y avait déjà les articles sur nous dans les journaux et sur la site Internet du CG et Jean Marc nous a dit qu’il fallait que nous ayons écrit quelques mots sur nous pour les placer sur la page Internet du collège. Mais d’un autre coté les avantages des villes plus grandes est fact qu’il y a là bas plus de volontaires europeennés. A Chartres nous sommes seuls et par exemple à Orleans il y a 7 volontaires donc ils peuvent organiser ensemble les fêtes, visiter ensemble... on ne peut pas avoir tout... mais j’ai analyse je préfere mon projet dans les petits villes. Mais les gens ne me croient pas quand je leur dis ca et je dois leur convaincre que je le dis franchement.

1 commentaire: