mercredi 4 novembre 2009

Zakupy

Wczoraj i dziś po 7 godzin przed kompem przy pracy... mogę być z siebie dumna… tzn. dla mnie to żaden powód do dumy bo to normalne ze pracuje(dużo ciężej pracowałam w Polsce) ale Diego był wyraźnie dumny z tego ze wysiedziałam cały dzień przy pracy, on chyba rzeczywiście uważa, że mówiąc kolokwialnie, jakimś nierobem jestem… ale ja myślę ze on jest pracoholikiem pozorantem (wiecej gada niz robi albo robi ale niedbale, mówie serio) wiec dłużna nie jestem:). Ale zakopaliśmy już topór wojenny.Znowu przyjaciele. To normalne ze czasem są i będą spięcia między nami skoro cały czas spędzamy razem, nie da się ich uniknąć bo nie ma ludzi idealnych, a nawet w ideałach przeszkadzałaby ich idealność. A stworzyłam wszystkie dokumenty z propozycjami dla college’ów, więc tak to się pracuje, najważniejsza jest wydajność:)

A wieczorem zakupy w Lider Price, mysle ze bardzo zaprzyjaźnię się z tym sklepem… bo w przeciwnym wypadku przejadłabym cały mój wolontariacki budżet. Co do cen to wszystko zależy od produktu, choć patrząc na nie relatywnie do zarobków to we Francji są mimo wszystko niższe niż w Polsce. Szczególnie ceny produktów markowych, znanych powszechnie. np. Kinder bueno pudełko z 20 opakowaniami kosztuje 3 euro, w Polsce za 3 euro kupi się koło 6… a jakie są zarobki?? w ciągu 3 dni zjadłam 3 takie duże pudła… bardzo tanio można tez kupić dobre wino, które koło siarki nawet nie stało… (tzn. napisałm dobre wino bo obiektywnie ono jest dobre, tylko ze ja za nim nie przepadam bo najlepiej lubie takie cieżkie wina domowej roboty:)ale dwie rzeczy najbardziej obciążają mój budżet-szynka, bez której nie mogę się obejść i chleb… normalny, tani francuski chleb mi nie podchodzi bo smakuje jak polska weka wiec kupuje tzw. wiejski- pyszny ale trochę kosztuje… coś za coś… nie mogę tylko znaleźć w żadnym sklepie soków marchwiowych i bułki tartej… i brakuje mi Vegety bo francuskie przyprawy są jakieś dziwne.

Faire des achats
Hier et aujourd’hui j’ai pase toutes les journees en travaillant avec l’ordinateur. Je peux etre fiere de moi, ca veut dire je ne suis pas fiere parce que pour moi c’est normal que je travaille (je travaillais beaucoup plus en Pologne) mais Diego etait fier de moi et etonne que je m’assoyais et travaillais, il vraiment croit que je suis paresseuse... il verra que ce n’est pas vrai :) Mais je ne suis pas fachee contre lui.Amitie de nouveau. C’est normal qu’il y a des disputes entre nous, on ne peut pas les eviter car nous passons tout les jours ensemble, il n’y a pas les gens ideaux. Et meme si les gens ideaux avaient existe, il aurait ete difficile de vivre avec eux a cause de leurs idealite. Et j’ai cree tous les doc decrivant les propositions pour les colleges, efficacite grande :)
Et le soir les achats dans « Lider Price ». Je pense que je irai tres souvent dans ce magasin... sinon je mangerais tout mon argent de poche:). S’il s’agit de prix en France, tout depend du type de produit. Mais, en general, en comparaison de salaires (relativement au salaires)les prix ici sont inferieurs qu’en Pologne. Notamment les prix des produits fabriques par les entreprises connues/ celebres, ex. Kinder Bueno :) une boite de 20 Kinders coutent 3 euro, en Pologne en possedant 3 euro on peut acheter 6, et les salaires en Pologne sont inferieurs! Ici, on peut aussi acheter le vin tres pas cher qui est bon, en Pologne on peut aussi acheter le vin pas chere mais la qualite de ce vin... doutable:)... je acheterai les produits pas chers mais je dois faire deux exceptions : le jambon- je dois le manger chaque jour et le pain-le pain bon marche n’est pas bon pour moi donc j’achete le pain de campagne, il est delicieux mais je mange un pain par jour donc je depense assez beaucoup d’argent pour ca. Et je ne peux pas trouver en France le jus de carotte... et aussi il me manque des condiments polonais...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire